Coś dla przedszkolaków

Serdecznie witam.
Przesyłam materiały do pracy (4 do 8.05.2020r)
Kliknij w link, pobierz ćwiczenia, wykonaj je i prześlij do A. Moritz:
https://drive.google.com/drive/folders/1A9GbEFRxXgh8dxjuIe0DIAm0b0be2Q8t?usp=sharing
Pozdrawiam

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://youtu.be/5IuNWLnfwYU - parydygmat z głoską P
 
https://youtu.be/XgyU4dfXMHQ - ćwiczenia logopedyczne - oblizywanie ząbków

https://youtu.be/7jZVm-C5BJ8 - ćwiczenia artykulacyjne

https://wordwall.net/pl/resource/866204/logopedia/g%C5%82oska-sz-co - logopedyczna ruletka głoska "SZ"
 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2987944797934435&id=16743402...

Zabawy logopedyczne - zwierzęta

https://youtu.be/iTJJi8D0siY

ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych

https://youtu.be/Lod1r88h61I

"Zwykłe nakrętki - niezwykłe zabawy"

Logozabawy #1- Budujemy ciszę

Wiosenne kwiaty

Bociany

Ćwiczenia oddechowe

Zabawa dla małych paluszków

Malowanie na piance do golenia

Zwierzęta z wiejskiego podwórka

-------------------------------------------------------------------------------

Drodzy Rodzice dzieci objętych wczesnym wspomaganie rozwoju

W związku z zaistniałą sytuacją umieszczamy dla Państwa wskazówki i propozycje zabaw dla dzieci do przeprowadzenia w domu. Chcemy być dla Państwa wsparciem. Z proponowanych aktywności wybieracie Państwo to, co uznacie za stosowne dla swojego dziecka. W razie potrzeby jesteśmy do Państwa dyspozycji telefonicznej.

DROGI RODZICU

Pamiętaj zabawa ma być przyjemnością dla Twojego dziecka i dla Ciebie! Życzymy Państwu radosnych chwil z Waszymi maluszkami, inspirujemy do wspólnej, kreatywnej zabawy w domu.

Wskazówki i pomysły do wspólnych zabaw:

  • Już około 2 roku życia można dziecko wprowadzać w świat liter. Możesz rozpocząć od samogłosek (A,O,E,I,Y,U) następnie spółgłoski. Napisz literki, wytnij i pokazuj kartki z literkami dziecku, jednocześnie nazywając.
  • Wysyp na tackę kaszkę manną, mąkę, piasek itp. Rysuj z dzieckiem wzory, szlaczki, literki, cyfry, figury.
  • Zabawa w segregowanie. Segregujcie z dziećmi skarpetki do pary, zabawki, klocki ze względu na kolor, klamerki itp.
  • Powyższe ćwiczenia w sposób wielozmysłowy przygotowują percepcję wzrokową dziecka.
  • Codzienne zabawki – najlepsze zabawki znajdują się w zasięgu ręki – drewniana kuchenna łyżka może stać się pacynką wystarczy namalować uśmiechniętą buźkęJ, może być pałeczką do ćwiczeń gry na perkusji (garnki, puste pojemniki, pudełeczka) czy przedmiotem do przenoszenia piłeczek. Poznawanie otoczenia poprzez bezpośrednie doświadczenie jest najlepszą metodą nauki. Pozwólmy naszym dzieciom doświadczać i rozwijać wyobraźnię.
  • Kształtujmy u naszych dzieci umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji – stawiajmy dziecko w sytuacji wyboru: „czy chcesz zjeść jabłko czy marchewkę?” „czy chcesz klocki czy samochody?”. Podejmowanie decyzji przez dziecko wpływa pozytywnie na poczucie własnej wartości i skłania do myślenia o konsekwencjach.
  • Zachęcajmy nasze dzieci do twórczej zabawy – karmienie zabawek, zabawa pacynkami, zabawa w gotowanie.
  • Rozwijajmy koordynację ruchu ręki i wodzenia wzrokiem poprzez chodzenie, bieganie, malowanie, rysowanie, pisanie, zabawę ciastoliną itp.
  • Wszelkie zabawy manualne stanowią przygotowanie do nauki pisania - trzymanie kubka, przesypywanie ryżu (piasku, kaszki) z jednego kubka do drugiego, zabawa klockami, zabawa masami plastycznymi, malowanie palcami są podstawą umiejętności kontrolowania drobnych mięśni dłoni.
  • Zabawa w chowanego to świetna zabawa kształtująca pamięć i skupienie uwagi u dziecka – pokaż dziecku gdzie chowasz kilka zabawek
    w pomieszczeniu następnie pozwól je poszukać i entuzjastycznie pochwal kiedy dziecko je znalazło. Modyfikuj zabawę w zależności od wieku i możliwości. Można zabawki schować pod kocykiem dziecka, poduszką.
  • Mów! Mów! I jeszcze raz mów! – dzieci sprawnie rozbudowują zasób słów kiedy łączą wyraz z konkretnym przedmiotem. Przykład - To jest marchewka. Marchewka jest pomarańczowa. Wrzucę marchewkę do zupy. Marchewka jest zdrowa.
  • Pamiętaj, że zabawa ruchowa zaspokaja naturalną potrzebę ruchu – proste zabawy np. tor przeszkód, slalom, chodzenie po sznurku, wyścigi, skoki, rzucanie do celu, gra w balona, gra w piłkę to tylko niektóre zabawy na urozmaicenie czasu i sprawiające ogromną radość.

Domowe logopedyczne potyczki - część 1

Szlaczki - karty pracy do druku

Zwierzątka z papieru

Kartka z tulipanem

Kolorowa sól

Wesołe piosenki

Zabawy i ćwiczenia ruchowe 3

Zabawy i ćwiczenia ruchowe 2

Zabawy i ćwiczenia ruchowe 1

250 bezpłatnych kolorowanek edukacyjnych

Jak ulepić zwierzątka z plasteliny - krok po kroku

Zabawy dla dzieci - 27najlepszych pomysłów

Gimnastyka buzi - część 1

Czytanie globalne

Terapia ręki, terapia pedagogiczna KULKA

"Ćwiczenia logopedyczne"

Kraina dźwięków

Mimowa - Blog Mi - logopedia

Gry, zabawy i ćwiczenia logopedyczne

"Czym zająć malucha - puzzle sensoryczne"

"Ćwiczymy percepcję wzrokową"

"W co się bawić z najmłodszymi? Czyli zestaw zabaw ćwiczących paluszki, które przygotujesz w mniej niż 5 minut"

"Magiczne obrazki"

"How to make paper flower"

"Kreatywne ćwiczenia logopedyczne"

"Myj ręce" - piosenka o higienie

"W co się bawić w domu - 1"

"W co się bawić w domu - 2"

"W co się bawić w domu - 3"

"Jak ulepić zwierzątka z plasteliny?"

Przedszkole - matematyka

"O wirusie, który nosił koronę" - opowiadanie o koronawirusie dla dzieci

Piosenki dla dzieci – Taniec Zygzak, Kto jak skacze, Hop do góry i inne Wygibasy! Zestaw 40 min maluchy

Zachęcam do ruchowych zabaw przy muzyce dzieci i rodziców w przerwach od nauki.

https://www.youtube.com/watch?v=9rfdFGvCxkw

Pliki do pobrania: