Narzędzia ułatwień dostępu
Zamknij
Większa czcionka
Większe odstępy między literami
Większe odstępy między wyrazami
Większa interlinia
Kontrast
Jasność
Nasycenie kolorów
Sepia
Odwróć kolory
Skala szarości
Wyróżnij linki
Wyróżnij nagłówki
Czcionka przyjazna dla dysklektyków
Wyłącz animacje
Ukryj zdjęcia
Zresetuj ustawienia

Elementy terapii behawioralnej

Specyfika zaburzeń funkcjonowania dzieci, przede wszystkim w sferze kontaktów społecznych i komunikacji wymaga od nauczyciela szczególnego podejścia. Dla każdego ucznia przygotowywany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, z każdym dzieckiem pracuje się indywidualnie, dobierając odpowiednie metody i form pracy. Podczas zajęć wykorzystujemy kilka podstawowych zasad, które oparte są na podwalinach terapii behawioralnej.

Przede wszystkim:

  • zasada małych kroków,
  • stopniowania trudności oraz
  • wydawania prostych poleceń
  • wzmacniania zachowań pożądanych przez nauczyciela.

Podczas zajęć dzieci zbierają żetony które w konsekwencji dają im nagrodę. Dziecko nagrodę wybiera samo i dzięki temu chętnie pracuje podejmując kolejne wyzwania.

Przestrzeganie tych zasad gwarantuje osiągnięcie sukcesu w pracy z dzieckiem. Na sukces dziecka nie składa się tylko praca wychowawcy, ale również współpraca całego zespołu klasowego wraz z rodzicami, jesteśmy otwarci na współpracę z superwizorami i terapeutami dzieci.