Geografia
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP, 6 aut SP, 8 SP - na tydzień od 8 do 10 czerwca 2020 r.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP, 6 aut SP, 6 SP, 7 SP, 8 SP - na tydzień od 1 do 4 czerwca 2020 r - plik do pobrania
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP, 6 aut SP, 6 SP, 7 SP, 8 SP - na tydzień od 25 maj do 28 maja 2020 r. -plik do pobrania
..............................................................................
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP - plik do pobrania
dla uczniów 6 aut SP, 6 SP, 7 SP, 8 SP - plik do pobrania
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP, 6 aut SP, 6 SP, 7 SP, 8 SP - na tydzień od 11 maj do 14 maja 2020 r. - zadania do wykonainia pobierz - pliki do pobrania - 11 maj 14 maj GEODRAFIA
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
GEOGRAFIA dla uczniów klas: 5 SP, 6 aut SP, 6 SP, 7 SP, 8 SP - na tydzień od 4 maj do 8 maj 2020 r.
Kl. 5 SP godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 04.05.2020
Temat: Pogoda a klimat.
- Rozpoczynamy kolejny 4 rozdział "Krajobrazy świata".
- Obejrzyj ciekawy film nt: " Pogoda a klimat klasa 5", w którym wiele się dowiesz nt. pogody i klimatu. https://www.youtube.com/watch?v=zPS_AVbCiKk
- Przeczytaj zawartość tekstu w podręczniku na stronach - od str. 103 - do str. 107 na temat: "Pogoda a klimat".
Zadanie do wykonania:
- Wyjaśnij różnicę między pogodą a klimatem. Zapisz w zeszycie.
Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 5 http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa_[kl_5][pr_2018]/#p=1
Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kl.6 aut SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo
- poniedziałek 04.05.2020
Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi.
- Obejrzyj uważnie film na poniższym linku na temat: Dziedzictwo przyrodnicze
i kulturowe Litwy i Białorusi.
Geografia - klasa 6 - Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi https://www.youtube.com/watch?v=IB7Eg8iyV_U
Zadanie:
- Napisz w zeszycie kilka krótkich zdań, na temat tego, co najbardziej zapamiętałaś
z obejrzanego filmu.
Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres e-mail.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kl.6 SP - godz. 10.40 - 11.25- 1godz. lekcyjna tygodniowo - czwartek 30.04.2020
- Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi.
- Obejrzyj uważnie film na poniższym linku na temat: Dziedzictwo przyrodnicze
i kulturowe Litwy i Białorusi. https://www.youtube.com/watch?v=IB7Eg8iyV_U
Zadanie:
- Napisz w zeszycie kilka krótkich zdań, na temat tego, co najbardziej zapamiętałeś
z obejrzanego filmu.
Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres e-mail.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne tygodniowo - czwartek 07.05. 2020
- Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi
godz. 7.45 - 8.30
Rozpoczynamy kolejny 7 rozdział "Relacje między elementami środowiska geograficznego".
- Obejrzyj uważnie film na poniższym linku na temat: Ochrona przeciwpowodziowa
a występowanie i skutki powodzi. https://www.youtube.com/watch?v=ocqohy6UtN4
Zadanie:
- Napisz w zeszycie kilka krótkich zdań, na temat tego, co najbardziej zapamiętałeś
z obejrzanego filmu.
- Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi
godz. 10.40 - 11.25
- Obejrzyj uważnie film na poniższym linku na temat: Ochrona przeciwpowodziowa
a występowanie i skutki powodzi. https://www.youtube.com/watch?v=fveuwhC-jpg - W podręczniku, na stronach 170 -174 umieszczone są informacje na powyżej omawiany temat. Jeżeli potrzebujesz raz jeszcze utrwalić - przeczytaj w podręczniku.
Oceń prawdziwość informacji. Wybierz P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub F, jeśli jest fałszywa.
1. |
W Polsce największe straty powodują powodzie wywołane intensywnymi i długotrwałymi opadami deszczu. |
P |
F |
2. |
Obszarami najbardziej narażonymi na niebezpieczeństwo powodzi są przede wszystkim doliny rzek Przymorza. |
P |
F |
3. |
Do metod zapobiegania powodziom zalicza się między innymi budowę polderów powodziowych i przywracanie retencji naturalnej. |
P |
F |
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
- - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - wtorek 05.05.2020
Temat: Ludność i gospodarka Australii - cd.
- Powtórz i utrwal, tak, abyś dobrze wykonał dzisiejsze zadanie z ćwiczeń:
- Obejrzyj film na poniższym linku: Ludność i gospodarka Australii. https://www.youtube.com/watch?v=lU0CLNwvwYM
- Utrwal informacje umieszczone w podręczniku na stronach od str. 162 - do str. 165 na temat: Ludność i gospodarka Australii.
Zadanie:
- Uzupełnij zdania brakującymi informacjami.
- Rdzenni mieszkańcy Australii to .............
- Większość obywateli Związku Australijskiego to potomkowie emigrantów z kontynentu
........... - Podstawą australijskiego rolnictwa jest ......................
- Na mapie numerami 1-4 zostały oznaczone wybrane miasta Australii.
Uzupełnij tabelę. UZUPEŁNIJ W TABELI PUNKT 1 i 2. Wpisz nazwy opisanych miast oraz cyfry, którymi te miasta zostały oznaczone na mapie. Wykonaj polecenie na podstawie atlasu geograficznego. PUNKT W TABELI 3 i 4 - DLA CHĘTNYCH.
Lp. |
Opis |
Nazwa |
Oznaczenie na mapie |
1. |
Symbolem tego miasta jest słynny budynek opery.
|
|
|
2. |
To stolica Australii. |
|
|
3. |
To największe spośród miast położonych na zachodnim wybrzeżu. |
DLA CHĘTNYCH |
DLA CHĘTNYCH |
4. |
Jest drugim pod względem liczby ludności miastem Australii. |
DLA CHĘTNYCH |
DLA CHĘTNYCH |
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
27 kwiecień - 30 kwiecień MATERIAŁY DLA UCZNIÓW do pracy w domu GEOGRAFIA
Kl. 5 SP godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 27.04.2020
Temat: Pierwsze podróże geograficzne
- Przeczytaj zawartość tekstu w podręczniku na stronach - od str. 91 - do str. 97 na temat: "Pierwsze podróże geograficzne".
- Obejrzyj ciekawy film nt: " Wielkich odkryć geograficznych lekcja klasa 5":
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 5
Zadanie do wykonania:
- Wykonaj ćwiczenie 1 ze strony 97, które brzmi: wyjaśnij, z jakiego powodu w drugiej połowie XV wieku zaczęto odbywać dalekie podróże morskie. Zrób krótką notatkę w zeszycie.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 aut SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 27.04.2020
Temat: Litwa i Białoruś
- Zapoznaj się z notatką umieszczoną w podręczniku na stronie 145 i 146 na temat ogólnych informacji
o Litwie i Białorusi. - Obejrzyj krótkie filmiki na poniższych linkach na temat porównania Polski z Litwą oraz Polski
z Białorusią:
POLSKA i LITWA Porównanie krajów https://www.youtube.com/watch?v=TTnpgunTNOk
POLSKA i BIAŁORUŚ Porównanie krajów https://www.youtube.com/watch?v=MxWzjRchKQA
Zadanie:
- Popatrz na mapy umieszczone w podręczniku na stronie 145 i 146.
- Zapisz w zeszycie:
- z mapy Litwa (str.145) - wypisz w zeszycie wyżyny, niziny i pojezierza te, które zauważyłaś na mapie.
- z mapy Białorusi (str.146) - napisz w zeszycie wszystkie rzeki, które zauważyłaś na mapie oraz wypisz trzy największe miasta Białorusi oraz siedem innych, które zauważyłaś.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 SP - godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - czwartek 30.04.2020
Temat: Litwa i Białoruś
- Zapoznaj się z notatką umieszczoną w podręczniku na stronie 145 i 146 na temat ogólnych informacji
o Litwie i Białorusi. - Obejrzyj krótkie filmiki na poniższych linkach na temat porównania Polski z Litwą oraz Polski
z Białorusią:
POLSKA i LITWA Porównanie krajów https://www.youtube.com/watch?v=TTnpgunTNOk
POLSKA i BIAŁORUŚ Porównanie krajów https://www.youtube.com/watch?v=MxWzjRchKQA
Zadanie:
- Popatrz na mapy umieszczone w podręczniku na stronie 145 i 146.
- Zapisz w zeszycie:
- z mapy Litwa (str.145) - wypisz w zeszycie wyżyny, niziny i pojezierza te, które zauważyłeś na mapie.
- z mapy Białorusi (str.146) - napisz w zeszycie wszystkie rzeki, które zauważyłeś na mapie oraz wypisz trzy największe miasta Białorusi oraz siedem innych, które zauważyłeś.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne tygodniowo - czwartek 30.04.2020
Zaczynamy nowy, krótki, bo dwugodzinny - ale bardzo ważny 6 rozdział
" Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego".
- Temat: Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego godz. 7.45 - 8.30
- Obejrzyj uważnie film na poniższym linku: 7 klasa Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego:
https://www.youtube.com/watch?v=l4jg85k0kew
- Temat: Podsumowanie rozdziału "Zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego".
godz. 10.40 - 11.25
- Zapoznaj się z tekstem umieszczonym w podręczniku na stronach 164 do str. 168
Zadanie do wykonania:
- Wykonaj ćwiczenie 1 i 3 ze strony 167, które brzmi:
- wskaż przyczyny występowania kwaśnych opadów. Zapisz odpowiedź w zeszycie.
- Podaj trzy przykłady czynności, które możesz wykonywać codziennie, aby chronić środowisko
przyrodnicze w swojej najbliższej okolicy.
- Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
- - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - wtorek 28.04.2020
Temat: Ludność i gospodarka Australii.
- Obejrzyj film na poniższym linku: Ludność i gospodarka Australii. https://www.youtube.com/watch?v=lU0CLNwvwYM
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach od str. 162 - do str. 165 na temat: Ludność i gospodarka Australii.
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 8 http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa_[kl_8][pr_2018]/
Zadanie:
- Opisz krótko - Rozmieszczenie i liczbę ludności jaka występuje w Australii. Zrób krótką notatkę
w zeszycie.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
20 kwiecień - 23 kwiecień MATERIAŁY DLA UCZNIÓW do pracy w domu GEOGRAFIA
Kl. 5 SP godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo
- poniedziałek 20.04.2020
Temat: Przez lądy i oceany.
Zaczynamy nowy 3 rozdział " Lądy i oceany na Ziemi".
- Przeczytaj zawartość tekstu w podręczniku na stronach - od str. 86 - do str. 90 na temat: "Przez lądy i oceany".
- Odsłuchaj i utrwal sonie te same treści w poniżej podanym linku: Nauczanie zdalne- geografia- Przez lądy i oceany https://www.youtube.com/watch?v=-4uih6caLp8
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 5
Zadanie do wykonania:
- Przepisz do zeszytu podsumowanie lekcji pt: "To najważniejsze!", które znajduje się na stronie 90.
- Wykonaj ćwiczenie 2 ze strony 90 tj. - ustal na których półkulach leży Polska. Jeżeli nie masz atlasu, korzystaj z map i zdjęć umieszczonych w podręczniku na stronach 86 -90.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 aut SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo
- poniedziałek 20.04.2020
Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach 140 do 144 na temat Turystycznych atrakcji Czechach i Słowacji.
- Obejrzyj film na poniższym linku:
Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji https://www.youtube.com/watch?v=Ph8EbMEiilQ
Zadanie:
- Wykonaj ćwiczenie nr 1 ze str.144 czyli - na podstawie mapy i wykresów zamieszczonych
w lekcji uzasadnij, że Czechy i Słowacja to kraje atrakcyjne turystycznie - zrób krótką notatkę w zeszycie.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres.
Kl.6 SP - godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - czwartek 23.04.2020
Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach 140 do 144 na temat Turystycznych atrakcji Czechach i Słowacji.
- Obejrzyj film na poniższym linku:
Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji https://www.youtube.com/watch?v=Ph8EbMEiilQ
Zadanie:
- Wykonaj ćwiczenie nr 1 ze str.144 czyli - na podstawie mapy i wykresów zamieszczonych
w lekcji uzasadnij, że Czechy i Słowacja to kraje atrakcyjne turystycznie - zrób krótką notatkę w zeszycie.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres.
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne tygodniowo - czwartek 23.04.2020
- Handel. godz. 7.45 - 8.30
- Zapoznaj się z tekstem umieszczonym w podręczniku na stronach 158 do str. 160
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 7 http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa-7podrecznik_2/
Zadanie:
- Pisemnie w zeszycie, krótko, odpowiedz na pytanie 2 ze str. 160 - "Oceń znaczenie handlu zagranicznego w codziennym życiu Polaków".
- godz. 10.40 - 11.25
- Przeczytaj podsumowanie rozdziału "Usługi w Polsce", które znajduje się na stronie 161. Utrwal wiadomości.
- Utrwal również wiadomości oglądając te filmiki:
- Rodzaje usług Transport i łączność https://www.youtube.com/watch?v=jF6_8LV45iE
- Turystyka w Polsce https://www.youtube.com/watch?v=F4RyDJvSNPI
Zadanie:
- To jest sprawdzian:
- Na stronie 162 są zadania podsumowujące rozdział " Usługi w Polsce"
pt: Sprawdź się! Wykonaj i zapisz w zeszycie zadanie 2, 4, 5 ze strony 162
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
- - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - wtorek 21.04.2020
Temat: Strefy klimatyczne i roślinne Australii
- Obejrzyj film na poniższym linku: Australia - środowisko przyrodnicze https://www.youtube.com/watch?v=a1mHrIWncF0
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach od str. 156 - do str. 157 na temat: Stref klimatycznych i roślinnych Australii
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 8 http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa_[kl_8][pr_2018]/
Zadanie:
- Opisz krótko jakie strefy klimatyczne i roślinne występują w Australii. Zrób krótką notatkę w zeszycie.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
6 kwiecień - 16 kwiecień MATERIAŁY DLA UCZNIÓW do pracy w domu GEOGRAFIA
Kl. 5 SP godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 06.04.2020
Temat: Podsumowanie działu Krajobrazy Polski.
- Przeczytaj podsumowanie działu Krajobrazy Polski na stronie 82.
- Odsłuchaj czytany tekst na temat: Podsumowanie działu Krajobrazy Polski
- Poniżej podaję link do odsłuchania czytanego podsumowania informacji nt. Krajobrazy Polski
https://www.youtube.com/watch?v=vQIgxMARU1w
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 5
- Zadanie do wykonania:
- Na stronie 83 są zadania podsumowujące rozdział Krajobrazy Polski pt: Sprawdź się! Wykonaj pierwsze
i drugie zadanie ze strony 83.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 aut SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 06.04.2020
Temat: Czechy i Słowacja.
- Zapoznaj się z notatką umieszczoną w podręczniku na stronie 138 i 139 na temat ogólnych informacji
o Czechach i Słowacji. - Obejrzyj film na poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=doqDFYOqUNo
Zadanie:
- Popatrz na mapy umieszczone w podręczniku na stronie 138 i 139.
- Zapisz w zeszycie:
- z mapy Czech - wypisz w zeszycie wyżyny i góry, które zauważyłaś/eś na mapie.
- z mapy Słowacji - napisz w zeszycie niziny i góry, które zauważyłaś/eś na mapie
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 SP - godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - czwartek 16.04.2020
Temat: Czechy i Słowacja.
- Zapoznaj się z notatką umieszczoną w podręczniku na stronie 138 i 139 na temat ogólnych informacji
o Czechach i Słowacji. - Obejrzyj film na poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=doqDFYOqUNo
Zadanie:
- Popatrz na mapy umieszczone w podręczniku na stronie 138 i 139.
- Zapisz w zeszycie:
- z mapy Czech - wypisz w zeszycie wyżyny i góry, które zauważyłaś/eś na mapie.
- z mapy Słowacji - napisz w zeszycie niziny i góry, które zauważyłaś/eś na mapie
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne tygodniowo - czwartek 16.04.2020
- Turystyka. godz. 7.45 - 8.30
- Utrwal wiadomości i obejrzyj film na poniżej podanym linku:
- Zapoznaj się z tekstem umieszczonym w podręczniku na stronie 153 do str. 155
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 7 http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Planeta-Nowa-7-podrecznik_2/
Zadanie:
- Pisemnie w zeszycie, krótko, odpowiedz na pytanie: Czym jest turystyka? Jaką rolę pełni turystyka uwzględniając walory turystyczne Polski.
- Turystyka - Oczami Podróżnika - Polska dla aktywnych. godz. 10.40 - 11.25
- Obejrzyj film na poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=KvK799yRnSs
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach od str. 156 - do str. 157 na temat: Oczami Podróżnika - Polska dla aktywnych.
Zadanie:
- Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź - które z pośród przedstawionych zdjęć
w podręczniku - "Oczami Podróżnika - Polska dla aktywnych" na stronach 156-157 najbardziej się Tobie podoba. Uzasadnij dlaczego.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
- - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - wtorek 07.04.2020
Temat: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
- Obejrzyj film na poniższym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=TXI8rWCtNhw
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach od str. 154 - do str. 155 na temat: Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 8
Zadanie:
- Opisz ukształtowanie powierzchni Australii - zrób krótką notatkę w zeszycie
- Napisz jakie zwierzęta i rośliny występują wyłącznie w Australii.
I oczywiście! - tak jak to było dotychczas - zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl (adres - dla tych, którzy jeszcze nic nie przysłali).
.............................................................................................................
30 marzec - 2 kwiecień MATERIAŁY DLA UCZNIÓW do pracy w domu GEOGRAFIA
Kl. 5 SP godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 30.03.2020
Temat: Krajobraz wysokogórski Tatr.
- Przeczytaj lub odsłuchaj zawartość tekstu w podręczniku na stronach - od str. 74 - do str. 79 na temat: Krajobraz wysokogórski Tatr.
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 5
- Poniżej podaję link dla tych uczniów, którzy chcą odsłuchać czytany tekst na temat Tatr
- https://www.youtube.com/watch?v=G8iZjyHl_uA&list=PLVCVXV0UGZPIOoXoByEZPLy30eddCAwSK&index=10
- Możesz również zapoznać sie z materiałami na tej stronie: https://epodreczniki.pl/a/tatry---krajobraz-gor-wysokich/DLMIlRLEu (TYLKO ZAPOZNAJ SIĘ, PRZECZTAJ - NIE WYKONUJ tu zleconych ZADAŃ)
Zadanie do wykonania:
- Po zapoznaniu się z informacjami - wykonaj zadanie: Opisz cechy krajobrazu wysokogórskiego.
- Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź. Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
- skontaktuj się ze mną na Messenger - w piątek 27.03.20220 - utworzyłam GRUPĘ NA Messenger pod nazwą GEOGRAFIA KL. 5 i zaprosiłam Was do tej grupy. Cały czas czekam na odbiór tej informacji i kontakt ze mną.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 aut SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - poniedziałek 30.03.2020
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec - cd. Z wizytą u zachodniego sąsiada Polski.
- Obejrzyj film na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=-dTBUppCq1Y
- Zapoznaj z informacjami w podręczniku na str. 136 - 137 "Oczami podróżnika"
Zadanie:
- Odpowiedz pytanie - która z przedstawionych w podręczniku zdjęć "atrakcje turystyczne Niemiec" najbardziej Ci się podoba, uzasadnij dlaczego. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
- Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 SP - godz. 10.40 - 11.25 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - czwartek 2.04.2020
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec - cd. Z wizytą u zachodniego sąsiada Polski.
- Obejrzyj film na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=-dTBUppCq1Y
- Zapoznaj z informacjami w podręczniku na str. 136 - 137 "Oczami podróżnika"
Zadanie:
- Odpowiedz pytanie - która z przedstawionych w podręczniku zdjęć "atrakcje turystyczne Niemiec" najbardziej Ci się podoba, uzasadnij dlaczego. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
- Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne tygodniowo - czwartek 2.04.2020
- Temat: Rodzaje usług. godz. 7.45 - 8.30
Obejrzyj film na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=ftJhAvyecqA
- Temat: Transport i łączność godz. 10.40 - 11.25
Obejrzyj film na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=R3Jc00r-_iA
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 148 - do str. 152 na temat: Rodzaje usług. Transport i łączność. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź. Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 7
Zadanie:
- Napisz czym są usługi i jakie poznałeś rodzaje usług.
- Wymień rodzaje transportów.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.8 SP - 1 godz. lekcyjna - wtorek 24.03.2020
Kl.8 SP - godz. 7.45 - 8.30 - 1 godz. lekcyjna tygodniowo - wtorek 31.03.2020
- Obejrzyj film na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=a1mHrIWncF0
- Zapoznaj się z mapami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 152 - do str. 153 na temat: Australia i Oceania. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź. Zrób zdjęcia wykonanego zadania i prześlij je na mój internetowy adres: grabowska.ewa@zper.pl
- Poniżej podaję link do e-podręcznika - dla tych uczniów, którzy nie mają podręcznika klasy 7
Zadanie:
- Posługując się mapą zamieszczoną w podręczniku zapisz w zeszycie wszystkie wyżyny i niziny, które znalazłaś/łeś na mapie.
-------------------------------------------------------------------------------
INFORMACJA DLA WSZYSTKICH UCZNIÓW Z PRZEDMIOTU GEOGRAFIA
nauczyciel Ewa Grabowska prosi uczniów o kontakt na adres e-mail: grabowska.ewa@zper.pl
--------------------------------------------------------------------------------
Kl. 5 SP - 1 godz. lekcyjna - poniedziałek 23.03.2020
Temat: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
To najważniejsze!
- Wyżyna Krakowsko-Częstochowska jest zbudowana ze skał wapiennych. Występują tam formy krasowe, np. doliny, skałki, jaskinie i wywierzyska.
- Na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej rosną między innymi brzozy ojcowskie, ciepłolubne ostnice Jana oraz rojniki górskie.
- W licznych jaskiniach tej krainy żyje 17 gatunków nietoperzy.
- Jedną z atrakcji turystycznych tej wyżyny jest Szlak Orlich Gniazd. Tworzy go około 25 ruin zamków i warowni wybudowanych na szczytach wzniesień.
Mapa ogólnogeograficzna Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 68 - do str. 73 na temat: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytanie. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
Ćwiczenie:
- Wymień trzy atrakcje turystyczne, dla których warto odwiedzić Wyżynę Krakowsko-Częstochowską.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 aut SP - 1 godz. lekcyjna - poniedziałek 23.03.2020
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 130 - do str. 137 na temat: Zmiany w przemyśle Niemiec. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź
w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
To najważniejsze!
- Niemcy stały się potęgą gospodarczą dzięki górnictwu. Najwięcej kopalń znajdowało się w Nadrenii Północnej-Westfalii.
- Obecnie największą rolę w gospodarce Niemiec odgrywa nowoczesne przetwórstwo przemysłowe, które wytwarza produkty znane na całym świecie.
- Zmiany przemysłu Nadrenii Północnej-Westfalii polegały na zamknięciu kopalń i hut, rekultywacji terenów przemysłowych, w tym także przekształceniu starych zakładów przemysłowych w muzea, oraz na rozwoju nowoczesnego przetwórstwa przemysłowego.
Nowoczesny przemysł Nadrenii Północnej-Westfalii
Mapy : zaznacz przedstawione mapy i powiększ.
Ćwiczenia:
- Zastanów się, dlaczego nowoczesne przetwórstwo przemysłowe jest bardziej opłacalne od działalności kopalń i hut.
- Dowiedz się, czy ktoś z Twojej rodziny lub znajomych wyjechał na stałe lub na jakiś czas do Niemiec. Podaj powody tego wyjazdu.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.6 SP - 1 godz. lekcyjna - czwartek 26.03.2020
Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 130 - do str. 137 na temat: Zmiany w przemyśle Niemiec. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź
w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
To najważniejsze!
- Niemcy stały się potęgą gospodarczą dzięki górnictwu. Najwięcej kopalń znajdowało się w Nadrenii Północnej-Westfalii.
- Obecnie największą rolę w gospodarce Niemiec odgrywa nowoczesne przetwórstwo przemysłowe, które wytwarza produkty znane na całym świecie.
- Zmiany przemysłu Nadrenii Północnej-Westfalii polegały na zamknięciu kopalń i hut, rekultywacji terenów przemysłowych, w tym także przekształceniu starych zakładów przemysłowych w muzea, oraz na rozwoju nowoczesnego przetwórstwa przemysłowego.
Nowoczesny przemysł Nadrenii Północnej-Westfalii
Mapy : zaznacz przedstawione mapy i powiększ.
Ćwiczenia:
- Zastanów się, dlaczego nowoczesne przetwórstwo przemysłowe jest bardziej opłacalne od działalności kopalń i hut.
- Dowiedz się, czy ktoś z Twojej rodziny lub znajomych wyjechał na stałe lub na jakiś czas do Niemiec. Podaj powody tego wyjazdu.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.7 SP - 2 godz. lekcyjne - czwartek 26.03.2020
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 142 - do str. 137 na temat: Gospodarka morska. Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź
w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
Przeładunki w portach morskich - Mapa: zaznacz przedstawioną mapę i powiększ.
Ćwiczenie:
- Wymień rodzaje towarów, które przeładowuje się w największych polskich portach morskich.
- Podsumowanie rozdziału - ROLNICTWO I PRZEMYSŁ POLSKI
- Przeczytaj w podręczniku na str. 145 podsumowanie rozdziału: Rolnictwo i przemysł Polski.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kl.8 SP - 1 godz. lekcyjna - wtorek 24.03.2020
- Jeżeli dysponujesz dostępem do Internetu obejrzyj informacje dostępne na wskazanej poniższej stronie: https://www.youtube.com/watch?v=IOU2k9CycXI
- Zapoznaj się z informacjami umieszczonymi w podręczniku na stronach - od str. 140 - do str. 147 na temat: Stany Zjednoczone Ameryki (USA). Postaraj się odpowiedzieć na poniższe pytania. Sporządź w zeszycie krótką, pisemną odpowiedź.
Ćwiczenia :
- Uzasadnij stwierdzenie, że Stany Zjednoczone są krajem atrakcyjnym dla imigrantów.
- Oceń marnowanie żywności z punktu widzenia społecznego, ekonomicznego i ekologicznego. Następnie zaproponuj działania, które pozwolą ograniczyć to zjawisko
-------------------------------------------------------------------
Kl. 5 1 godz. lekcyjna - poniedziałek 16.03.2020 wych. A. Kloskowska
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str. 64 - do str. 67 na temat: Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej. Zapoznaj się z tematem i pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia:
- Odszukaj na mapie ogólnogeograficznej Polski Wyżynę Lubelską. Opisz krajobraz tej krainy.
- Uzasadnij stwierdzenie, że Wyżyna Lubelska jest krainą rolniczą.
Kl.6 1 godz. lekcyjna - poniedziałek 16.03.2020 wych. M. Naftyńska
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str. 120 - do str. 124 na temat: Turystyka w Europie Południowej. Zapoznaj się z tematem i pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia:
- Podaj po dwa przykłady walorów przyrodniczych i kulturowych Europy Południowej.
- Odszukaj w dodatkowych źródłach informacje na temat negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego. Zapisz w zeszycie dwa przykłady.
Kl.6 1 godz. lekcyjna - czwartek 19.03.2020 wych. K. Ludwicka
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str. 120 - do str. 124 na temat: Turystyka w Europie Południowej. Zapoznaj się z tematem i pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia:
- Podaj po dwa przykłady walorów przyrodniczych i kulturowych Europy Południowej.
- Odszukaj w dodatkowych źródłach informacje na temat negatywnych skutków rozwoju turystyki w rejonie Morza Śródziemnego. Zapisz w zeszycie dwa przykłady.
Kl.7 - 2 godz. lekcyjne - czwartek 19.03.2020 wych. K. Ludwicka
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str.134 - do str. 137 na temat: Zmiany w polskim przemyśle. Zapoznaj się z tematem i pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia:
- Na podstawie dostępnych źródeł wyjaśnij przyczyny zmian zachodzących w przemyśle.
- Wymień cztery bezpośrednie przyczyny restrukturyzacji przemysłu w Polsce.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str. 138 - do str. 141 na temat: Energetyka. Zapoznaj się z tematem i pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia:
- Na podstawie wykresu na stronie 138 porównaj strukturę produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach europejskich. Następnie wyjaśnij jej zróżnicowanie w poszczególnych państwach.
Kl.8 - 1 godz. lekcyjna - wtorek 17.03.2020 wych. M. Ossowska
Przeczytaj informacje umieszczone w podręczniku na stronach - od str. 132 - do str. 139 na temat: Kanada - środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. Zapoznaj się z tematem i pisemnie
w zeszycie odpowiedz na pytania:
Ćwiczenia :
- Wskaż na mapie ogólnogeograficznej Kanady najlepsze tereny pod produkcję rolną. Uzasadnij swój wybór.
- Uzasadnij często spotykane w literaturze stwierdzenie, że Kanada to kraj pachnący żywicą.