Język angielski

Lesson                                                                                                                                     04.06.2020

Subject: Powtarzamy ubrania

Zadanie w załączniku.

 

Lesson                                                                                                                                        04.06.2020

Subject: Pakujemy walizkę na wakacje

 

Proszę wykonać plakat – moja walizka

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Zadania  z j. angielskiego dla kl 4/5 - plik do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Zadania z angielskiego dla kl 4/5
Tematem obu lekcji jest powtórzenie materiału

proszę zrobić ćwiczenia FURNITURE na stronie anglomaniacy.pl

https://www.anglomaniacy.pl/furnitureTopic.htm

pozdrawiam
M. Matkowska

...........................................................

Klasa 4-5 SP- plik do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lesson                                                                                                                                         21.05.2020

Subject: Opisywanie wymarzonego pokoju –pisanie.

 

Spróbujcie napisać 5 zdań o wymarzonym pokoju.

There is – jest znajduje się

There are – są, znajdują się.

Proszę wykorzystać słówka poznane wcześniej.

Np.

In my dream room there is a blue bed.

There are many posters (plakaty).

 

Lesson                                                                                                                                        21.05.2020

Subject: My favourite things – plakat.

 

Proszę wykonać plakat (technika dowolna – farby, kredki, można coś wyciąć z gazety i przykleić…) o kilku swoich ulubionych rzeczach.

Np. rysunek telefonu i obok 1 -2 zdania. It’s my phone. It’s black. It’s got a camera on it.

It’s – to jest

It’s got – to ma

I can – mogę

I use it to… – używam tego do…

 

Pozdrawiam

M. Matkowska

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lesson                                                                                                                                         18.05.2020

Subject: Opisywanie wymarzonego pokoju – mówienie.

 

Spróbujcie powiedzieć rodzicom  lub rodzeństwu 5 zdań o wymarzonym pokoju.

There is – jest znajduje się

There are – są, znajdują się.

Proszę wykorzystać słówka poznane wcześniej.

Np.

In my dream room there is a blue bed.

(in maj drim rum ther is e blu bed)

 There are many posters (plakaty).

Thera r meny posters

 

Pozdrawiam

M. Matkowska

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

kl 4/5 z j. angielskiego  14.05.  - pliki do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kl.4 oraz Julka, Majka i Nikodem z kl 5

Lesson

Subject: There is/there are – pytania i krótkie odpowiedzi.

Dla przypomnienia

There is (There’s) – jest, znajduje się                  There are – są, znajdują się.

There isn’t – nie ma –l. pjedyncza                       There aren’t – nie ma – l. mnoga

IS there? – czy jest, znajduje się?                          Are there? – Czy są, znajdują się?

oraz    pytania   - plik do pobrrania 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Przyimki miejsca- pliki do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Zadanie dla kl. 4 i Majki, Julki i Nikodema z kl. 5 -plik do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lekcje dla kl  4 pliki do pobrania

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lesson           27.04.2020

Subject: Opisujemy swoją szkołę.

Zadanie.

Opisz swoją szkołę w 5 prostych zdaniach.

Na przykład tak:

My school is big/small. There are few buildings. My school has got a gym and swimming pool. It …………………………. a small/big library. It …………..

got a canteen.

Pozdrawiam  M. Matkowska

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lesson           23.04.2020

Subject: Opisywanie siebie i innych osób pod kątem posiadanych przedmiotów, zwierząt –      mówienie.

Zadanie.

Powiedz rodzicom lub rodzeństwu 3 zdania o tym co masz.

Potrzebne słówka:

I have – ja mam

(aj hef) – wymowa

I have blue/brown/green eyes. – Mam niebieskie/brązowe/zielone oczy.

(aj hef blu/brałn/grin ajs.

I have a bike/scooter/ball. – Mam rower/hulajnogę/piłkę.

(aj hef e bajk/skuter/bol)

I have a dog/a cat/a hamster/a fish. - Mam psa/kota/chomika/rybkę.

(aj hef e dog/e kat/e hamster/e fisz.)

 

Lesson                                                                                                                                             23.04.2020

Subject: Opisywanie siebie i innych osób pod kątem posiadanych przedmiotów, zwierząt – pisanie.

 

Zadanie.

Napisz 5 zdań o tym co masz lub ma ktoś inny.

Przypomnienie:

I have – ja mam                                                    we have – my …

You have – ty …                                                     you have – wy …

He has – on …                                                         they have – oni, one …

She has – ona …

It has – ono, to …

Pozdrawiam M. Matkowska

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

kl.4 oraz Majki, Julki i Nikodema z kl. 5 .

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kl. 4 i Maja L., Julia G. oraz Nikodem Cz. z kl. 5

Lesson               16.04.2020

Subject: Czasownik have got – pytania i krótkie odpowiedzi.

            Have I got? – Czy mam?                                                        Have we got? – Czy mamy?

- Yes, I have.                – No, I haven’t.                                  – Yes, we have.                – No, we haven’t.

            Have you got? – czy ty masz?                                               Have you got? – czy ty masz?

-Yes, you have.                – No, you haven’t.                       – Yes, you have.                – No, you haven’t.

              Has he got? – czy on ma?                                                     Have they got? – czy oni mają?

-Yes, he has.                   – No, he hasn’t.                                   – Yes, they have.        - No, they haven’t.

               Has she got? – czy ona ma?

-Yes, she has.                        –No, she hasn’t.

              Has it got? – czy ono (to ) ma?

-Yes, it has.                        –No, it hasn’t.

 

Zadanie.

Podkreśl właściwą odpowiedź.

1.Have/Has you got a yang cousin?

2. Have/Has your friend got a snake?

3. Have/Has you got Science tomorrow?

4. Have/Has your parents got an old computer?

5. Have/Has your dad got a new mobile phone?

6. Have/Has we got break now?

Pozdrawiam i przypominam mój adres e-mail: matkowska.malgorzata@zper.pl

M. Matkowska

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Klasa 4 ( Maja, Julia, Nikodem)

Lesson            6.04.2020

Subject: Czasownik have got – przeczenia

I haven’t got – ja nie mam                                         we haven’t got – my nie mamy

You haven’t got – ty nie masz                                    you haven’t got – wy nie macie

He hasn’t got – on nie ma                                            they haven’t – oni nie mają

She hasn’t got – ona nie ma

It hasn’t got – ono, to nie ma

I have got a dog – ja mam psa.

We haven’t got a cat – my nie mamy psa.

Zadanie. Przetłumacz zdania:

  1. Ty masz książkę.  -  …………………………………………………………
  2. Ona ma lalkę. - ………………………………………………………………
  3. My nie mamy auta. - ………………………………………………………..
  4. On nie ma piłki. - …………………………………………………………...

.............................................................................................

Zadania od Pani Katarzyny Ludwickiej w Plikach do pobrania.

------------------------------------------------------------------------------

Klasa 6 (02.04.2020)
Dziś uczymy się o przymiotnikach w stopniu wyższym. Zapisz notatkę:

Lesson
Subject: Przymiotniki w stopniu wyższym.
1. Do większości przymiotników dodajemy do przymiotnika podstawowego końcówkę -er
tall (wysoki) – taller (wyższy)
2. Jeśli przymiotnik kończy się na -e, w stopniu wyższym dodajemy tylko -r
nice (miły) – nicer (milszy)
3. Gdy przymiotnik kończy się pojedynczą samogłoską i spółgłoską, w przymiotniku w stopniu wyższym podwajamy spółgłoskę i dodajemy -er
hot (gorący) – hotter (gorętszy)
4. Gdy przymiotnik kończy się spółgłoską i literą -y, zamieniamy w stopniu wyższym -y na -i oraz dodajemy -er
happy (szczęśliwy) – happier (szczęśliwszy)

Zapamiętaj!
Aby stworzyć przymiotnik w stopniu wyższym dodajemy do podstawowego -er
Przykłady:
London is bigger than Grudziadz. - Londyn jest większy niż Grudziądz.
Buses are faster than bikes. - Autobusy są szybsze niż rowery.

Klasa 7 (02.04)
Dzień dobry, dzisiaj powrót do słówek z ubiegłego roku związanych z podróżowaniem I zadanie z tym związane. Poznaliśmy takie słówka: apartment, guidebook, hotel, passport, sleeping bag, suitcase, tent. Przypomnijcie sobie co one znaczą (z głowy, zeszytu z 6 klasy lub poszukajcie w słowniku). Zadaniem dla was jest, aby stworzyć krzyżówkę, w którą wpiszecie te właśnie angielskie słówka, a zapytania do nich stwórzcie po polsku. Robiliśmy już tego typu krzyżówki, więc sobie poradzicie.

-----------------------------------------------------

Lesson

Subject: School  subjects – przedmioty szkolne

 

Art – plastyka                                                            ICT - informatyka

D.T. – technika                                                            Maths - matematyka

English – j. angielski                                                   Music - muzyka

Geography – geografia                                              P.E. – w-f

German – j. niemiecki                                                R.E. - religia

History – historia                                                         Science – fizyka, chemia, przyroda

Polish – j. polski

Zadanie 1

Proszę zrobić tabelkę (wg tej w podręczniku )ze swoim planem lekcji.

Zadanie 2

Z ćwiczeń proszę zrobić ćw. 4 i 5.

Pozdrawiam : )

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

W sprawie Próbnego egzamin z języka angielskiego proszę kontaktować się z nauczycielem.

-------------------------------------------------------------------------------------------

https://poczta.domena.pl/?_task=mail&_framed=1&_mbox=INBOX&_uid=504&_part=2&_action=get&_extwin=1&_mimewarning=1&_embed=1

Klasa 5 (27.03.2020)
Dla Anety, Wiktorii, Kuby Sz, Kuby B., Daniela, Błażeja, Sebastiana, Oliwii)

Dzisiaj zapisujemy tylko notatkę, ale najpierw pomyślcie, jakie obowiązki domowe wykonujecie w domu Wy i Wasza rodzina. A może jest jakaś czynność, którą możecie wykonywać za jakiegoś członka rodziny? W tym czasie, który spędzacie wspólnie, byłoby miło, gdybyście na przykład podzielili się obowiązkami domowymi. Zapisz w zeszycie notatkę:
Lesson
Subject: Housework – prace domowe.

clean the bathroom – czyścić łazienkę
do the cooking – gotować
do the dusting – ścierać kurze
do the ironing – prasować
do the shopping – robić zakupy
do the washing up – zmywać naczynia
lay the table – nakrywać do stołu
clear the table – sprzątać ze stołu
Jeżeli macie taką możliwość, to wpiszcie słówka do tłumacza Google i posłuchajcie ich i powtórzcie na głos. A może ktoś z Was pomoże w czymś w domu i napisze mi o tym? Pozdrawiam Was serdecznie i życzę odpoczynku podczas weekendu. Pani Kasia

Klasa 6 (27.03.2020)
Dzisiaj zapisujemy słówka, ale najpierw pomyślcie o różnych miejscach geograficznych. O niektórych uczyliście się na geografii, pomyślcie dokąd ludzie podróżują, a może Wy byliście na wakacjach w jakimś ciekawym miejscu? ...zapisujemy temat
Lesson
Subject: Nazwy geograficzne.

mountain – góra
river – rzeka
lake – jezioro
island – wyspa
continent – kontynent
country – państwo
desert  - pustynia
volcano – wulkan
sea – morze
ocean – ocean
Jeżeli macie taką możliwość, to wpiszcie słówka do tłumacza Google i posłuchajcie ich oraz powtórzcie na głos. Poproszę żebyście obok każdej pary wyrazów dopisali znane sobie miejsce, np.ocean – Indyjski. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę odpoczynku podczas weekendu. Pani Kasia

Klasa 7 (27.03.2020)
Zapiszcie dzisiejszy temat lekcji
Lesson
Subject: Australia.

Poproszę Was, abyście poszukali w różnych źródłach informacji na temat Australii i zapisali kilka z nich pod tematem (po polsku). Mogą to być np.: stolica, język urzędowy, klimat, powierzchnia, zwyczaje, ciekawostki. To, czym chcecie się ze mną podzielić. Czekam niecierpliwie, czego się dowiecie. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę odpoczynku podczas weekendu. Pani Kasia

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mili uczniowie, przesyłam dzisiejszy temat. Przeczytajcie uważnie, co przekazuję dla każdej klasy. Mam nadzieję, że sobie poradzicie z tekstem i ćwiczeniami do wykonania.  W razie pytań możecie do mnie zadzwonić w tych godzinach, kiedy w planie mamy lekcję, albo na maila (nauczyciel-angielski@wp.pl)

Pani Kasia Ludwicka

Klasa 5 (26.03.2020r.)
Dla Anety, Wiktorii, Kuby Sz, Kuby B., Daniela, Błażeja, Sebastiana, Oliwii

1. Przeczytaj 2 razy tekst.

Wimbledon
For two days in the summer British people get very excited about tennis. It’s Wimbledon!
For 14 days in the last week of June and the first week of July, top tennis players come to London. Many peoples watch the tennis there and on TV. Traditional colours of Wimbledon are purple and green. Players wear white clothes. The most famous tradition is eating strawberries and cream.

Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tekstu, możesz skopiować lub wpisać zdania do tłumacza Google i przetłumaczyć  na polski, ale najpierw spróbuj sam. Uważaj, jeśli będziesz wpisywał tekst samodzielnie, aby nie pomylić liter, ponieważ tłumacz nie zrozumie, co napisałeś lub przetłumaczy niewłaściwie. Jeśli skorzystałeś z tłumacza Google, nie zamykaj go jeszcze. Kliknij proszę w części, gdzie jest tekst angielski na symbol głośnika i posłuchaj tekstu 2 razy.

2. Zapisz w zeszycie tylko to, co pogrubione

Lesson
Subject: Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.

Task 1
Przepisz pytania i odpowiedz na nie po polsku na podstawie tekstu. Tu też możesz użyć tłumacza Google.

- W jakim mieście odbywa się turniej Wimbledon? ________________________________
- Jaki jest kolor ubrania tenisistów? _________________________________________
- Jakie są tradycyjne kolory tego turnieju? ___________________________________
- Co tradycyjnie je się podczas turnieju? _____________________________________

Pozdrawiam serdecznie uczniów klasy 5

Klasa 6 (26.03.2020r.)

1. Przeczytaj 2 razy dialog

Kate: Time to study, Tom. OK. Which is higher, Mont Blanc or Mount Kilimanjaro?
Tom: Not mountains again!
Kate: Come on, Tom! The test is on Wednesday and it’s Monday today. Answer the question!
Tom: OK. I know the answer! Mont Blanc!
Kate: False! It is Mount Kilimanjaro.
Tom: Oh! Ask me about countries. They are more interesting than boring mountains.
Kate: But the test is about rivers and mountains, not countries!

Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tekstu, możesz skopiować lub wpisać zdania (bez imion) do tłumacza Google i przetłumaczyć  na polski, ale najpierw spróbuj sam. Uważaj, jeśli będziesz wpisywał tekst samodzielnie, aby nie pomylić liter, ponieważ tłumacz nie zrozumie, co napisałeś lub przetłumaczy niewłaściwie. Jeśli skorzystałeś z tłumacza Google, nie zamykaj go jeszcze. Kliknij proszę w części, gdzie jest tekst angielski na symbol głośnika i posłuchaj tekstu 2 razy.

2. Zapisz w zeszycie tylko to, co pogrubione

Lesson
Subject: Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.

Task 1
Przepisz zdania i postaw na ich końcu literę T jeżeli zdanie zgadza się z tekstem (true) lub F jeżeli zdanie nie zgadza się z tekstem (false). Tu też możesz użyć tłumacza Google.

Tom likes Geography. ____
Kate is asking Tom questions to help him. ____
Tom tells wrong answer. ____
He thinks he knows more about countries than mountains. ___

Klasa 7 (26.03.2020r.)

1. Przeczytaj 2 razy dialog

Sarah: What are your plans for the evening?
Dave: I have got loads of Geography homework and I have to look after my fish. They need clean water and fresh food.
Sarah: Oh, I’ll help you with the fish. I bet they are tropical fish.
Dave: Yes! How did you know?
Sarah: Just a guess!
Dave: OK. Well, thanks. Let’s go to my house after the pet shop. I will show you the fish. They are in the kitchen.
Sarah: OK. It will not take long.
Dave: And you can help me feed the birds and squirrels in the garden. Great. Hold on! I will phone my dad to say I am going to be late. We sometimes go swimming on Tuesdays.

Jeżeli masz problem ze zrozumieniem tekstu, możesz skopiować lub wpisać zdania (bez imion) do tłumacza Google i przetłumaczyć  na polski, ale najpierw spróbuj sam. Uważaj, jeśli będziesz wpisywał tekst samodzielnie, aby nie pomylić liter, ponieważ tłumacz nie zrozumie, co napisałeś lub przetłumaczy niewłaściwie. Jeśli skorzystałeś z tłumacza Google, nie zamykaj go jeszcze. Kliknij proszę w części, gdzie jest tekst angielski na symbol głośnika i posłuchaj tekstu 2 razy.

2. Zapisz w zeszycie tylko to, co pogrubione

Lesson
Subject: Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.

Task 1
Przepisz zdania i postaw na ich końcu literę T jeżeli zdanie zgadza się z tekstem (true) lub F jeżeli zdanie nie zgadza się z tekstem (false). Tu też możesz użyć tłumacza Google.

Dave has got lots of homework. ____
Sarah is going to eat at Dave’s house. ____
Dave’s fish are in his bedroom. ____
Sarah thinks feeding the fish will take a long time. ____
Sarah sometimes goes swimming with her dad on Tuesday. ____

Życzę wszystkim w Waszych domach dużo zdrowia.

Angielski dla klas 4-8

Angielski dla klas 4-8

Angielski dla klas 4-8

Angielski dla klas 4-8

Angielski dla klasy 1

Angielski dla klas 1-3

Angielski dla klasy 1

Angielski dla klasy 2

Angielski dla klasy 3

https://poczta.domena.pl/?_task=mail&_framed=1&_mbox=INBOX&_uid=446&_part=2&_action=get&_extwin=1&_mimewarning=1&_embed=1

https://poczta.domena.pl/?_task=mail&_mbox=INBOX&_uid=424&_part=2&_action=get&_extwin=1&_mimewarning=1&_embed=1

https://poczta.domena.pl/?_task=mail&_framed=1&_mbox=INBOX&_uid=423&_part=2&_action=get&_extwin=1&_mimewarning=1&_embed=1

Angielski dla klasy 4/5