Tomatis

Serdecznie witam
 Przesyłam  materiały do pobrania na kolejny tydzień (01-05.06 2020 r).
Kliknij w link ,  pobierz  zadania .
https://drive.google.com/drive/folders/15HPbwEGl5oXqO60xszhAW49oT63T5t8A?usp=sharing
Wykonane prace możesz zachować w teczce albo przesłać  na  maila  lub WhatsApp).
Życzę powodzenia.
A. Moritz

..........................................................

Serdecznie witam
 Przesyłam  materiały do pobrania na kolejny tydzień (25-29. 05. 2020 r).
Kliknij w link ,  pobierz  zadania .
https://drive.google.com/drive/folders/1B5ncfpM3l5BUR-4AM7bjpXQIx8zNzBQm?usp=sharing
Wykonane prace możesz zachować w teczce albo przesłać  na  maila  lub WhatsApp).
Życzę powodzenia.
A. Moritz

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Serdecznie witam
Przesyłam na kolejny tydzień(18-22. 05. 2020 r)
materiały do pobrania.
Kliknij w link ,  pobierz  zadania .
https://drive.google.com/drive/folders/12e4bOXEZjrD8odPyXPB9rPaFHOzks5zA?usp=sharing
Wykonane prace możesz zachować w teczce lub przesłać( na  maila  lub WhatsApp)
Życzę powodzenia
A. Moritz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ZADANIE 1 Do tego ćwiczenia będą potrzebne gazety, ulotki oraz karton. Z papieru przygotowujemy kulki. Przygotowanymi kulkami rzucamy do kartonu. W kolejnych próbach zwiększamy odległość rzutu.

ZADANIE 2 Na kartce papieru rysujemy strzałki w różnych kierunkach.  Kształtujemy i utrwalamy podczas tego ćwiczenia pojęcie kierunku w górę, w dół, w prawo, w lewo.

ZADANIE 3 Proszę o przygotowanie klocków. Następnie dzielimy je na dowolne grupy. Np. wg koloru, kształtu, wielkości. Można je policzyć. Poukładać w kolejności od tych, których jest najmniej do tych najliczniejszych lub odwrotnie.

ZADANIE 4 Do tego ćwiczenia będą na potrzebne słomka i kawałki papieru. Można przy pomocy dziurkaczy wycisnąć kształt motylka lub listka. Jeżeli nie posiadamy dziurkaczy to wystarcza kolorowe papierki. Na kartce rysujemy kwiatka, drzewo i za pomocą słomki przenosimy kawałek papieru. Należy przyłożyć słomkę do motylka, listka lub kawałka papieru wciągnąć powietrze tak jak pijemy soczek przy pomocy słomki. Wstrzymujemy oddech i przenosimy skrawki na nasz przygotowany wcześniej obrazek. Możemy z czasem wydłużać odległość.

ZADANIE 5 Wykreśl z ciągu wyrazów wszystkie nazwy mebli. Pozostałe wyrazy przepisz i odczytaj przysłowie greckie. Pamiętaj, że zdanie zaczynamy wielką literą a kończymy kropką.

stół   głęboka   krzesło   komoda   kredens   rzeka   szafa   biurko   toaletka   nie   wersalka łóżko   puf   fotel   huczy

Powodzenia!!!

---------------------------------------------------------------

Zadania z Tomatisa (11-15.05.2020.r)
Kliknij w link , pobierz materiały .
Wykonane prace zachowaj w teczce lub prześlij do A. Moritz
https://drive.google.com/drive/folders/1oH0g-cT9YoVwdCbwJ4MO2EHMKBy74MWH?usp=sharing

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Serdecznie witam.
Przesyłam materiały do pracy (4 do 8.05.2020r)
Kliknij w link, pobierz ćwiczenia, wykonaj je i prześlij do A. Moritz:
https://drive.google.com/drive/folders/1waMwoACWrSfUjvMCopLzC3qsO-G2pycR?usp=sharing
Pozdrawiam

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kolejne zadania na Tomatisa 27-30. 04. 2020 r.
Kliknij w link i wykonaj zadania:
https://drive.google.com/drive/folders/1f8vYhlodUQoDDLSev1tm5W6Ef8qfBq-C?usp=sharing
Po wykonaniu zadań proszę o odesłanie kart do A. Moritz

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kliknij na link , pobierz zadania .
Przeczytaj uważnie i wpisz odpowiednią literkę lub popraw błędy gramatyczne:
https://drive.google.com/drive/folders/12LFbBEuUnlM2DSpUhCmUkgEnr-0cuvTI?usp=sharing

..........................................................................

W pikach do pobrania znajdują się skany z kartami zajęć z Tomatisa.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Włączamy muzykę klasyczną Mozarta i chorały gregoriańskie – zgodnie z zasadami pracy metodą Tomatisa lub po prostu ulubioną muzykę dziecka i rodzica.

ZADANIE 1

Proszę przygotować niepotrzebne gazety, które macie Państwo w domu. Kładziemy je przed dzieckiem, które może w dowolny sposób bawić się nimi, rozdzierać, zrzucać, przekładać. Następnie takie gazety ugniatamy wraz z dzieckiem, próbując stworzyć z nich kule o różnych wielkościach. Na koniec stawiamy przed dzieckiem kosz, wiaderko – co mamy pod ręką i podejmujemy próby rzucania kulami do celu.

ZADANIE 2

Proszę przygotować z dzieckiem kanapkę, która będzie zawierała produkty z co najmniej trzema różnymi kolorami. Nazywamy produkty, czynności, kolory.

ZADANIE 3

Powtarzamy i utrwalamy dane osobowe ucznia – słownie, poprzez zapis (po śladzie lub samodzielnie – stosownie do możliwości ucznia).

Proszę przygotować tekturę i nożyczki. Rodzic ołówkiem szkicuje pierwszą literę imienia ucznia. Uczeń wycina literę, zwracając uwagę na poprawne posługiwanie się nożyczkami. Można literę pomalować farbami.

ZADANIE 4

Proszę przy pomocy ołówka i linijki stworzyć tabelę z dwoma kolumnami. po jednej stronie wpisujemy SPORTOWE DYSCYPLINY ZIMOWE, po drugiej stronie SPORTOWE DYSCYPLINY LETNIE. Zadaniem ucznia jest wypisać po 5 dyscyplin zimowych i letnich i krótko je omówić.